Güncel

Proje İmam Hatip okullarına ilgi her geçen gün artıyor

Görünen o ki, Bingöl Merkez 15 Temmuz Milli İrade Anadolu Proje İmam Hatip Lisesi'nin ortaokul kontenjanı için düzenlenen sınav büyük bir ilgiyle karşılandı. 400'den fazla öğrenci, 40 kişilik kontenjana başvurdu.

Öğrenciler sınavı ter dökerken veliler de heyecanla okul bahçesinde bekledi.

Sınav, 21 Haziran Çarşamba günü saat 11:00'de başladı.

Sınav, 2022-2023 Eğitim Yılı müfredatına uygun olarak 70 soruluk çoktan seçmeli test şeklinde yapıldı ve süresi 100 dakika oldu.

Okul Müdürü Nihat Korlaelçi, yaptığı açıklamada, okullarının proje okulu olarak eğitim verdiğini ve akademik başarıları nedeniyle her geçen yıl talebin arttığını belirtti.

Okulun fiziki şartlarının yetersiz olduğunu söyleyen Korlaelçi, ortaokul için sadece 40 kontenjan olduğunu ancak şartların düzelmesi halinde bu sayının artacağını söyledi.

Korlaelçi, eğitimin sadece akademik değil ahlaki ve manevi boyutunu da dikkate almak gerektiğini vurguladı.

Okul müdürü, şöyle dedi: "Ortaokul sınıflarını açtık çünkü alttan gelen öğrencilerimizde imam hatip kültürünün oluşması gerekiyor."

Okulun kalitesinin her geçen yıl arttığını söyleyen Korlaelçi, mezunlarının büyük bir başarıya imza attığını ve bu durumun daha da artarak devam edeceğini ifade etti.

Korlaelçi, şunları söyledi: "Bir toplumun ilerleyebilmesi için hem akademik hem de manevi olarak yeterli olması gerekmektedir. Müslüman bir toplum olarak, önemli olan sadece akademik başarının değil ahlaki ve manevi değerlerin de önemsenmesidir."

Velilerden Mehmet Cengiz de birinci basamak olan okul eğitiminin hayata hazırlık açısından önemli olduğunu belirtti. İmam hatip okullarının manevi değerlerin öne çıktığı bir eğitim sunduğunu ve bu nedenle tercih ettiklerini söyledi.

Diğer bir veli Müslüm Ayyıldız ise çocuklarına daha iyi bir gelecek sunmak için imam hatip okulunu tercih ettiklerini söyledi. İçerisinde değerler eğitimi bulunan okulların, çocukları hayata daha iyi hazırladığını ifade etti.

Mezun Ömer Faruk Keskin ise okullarında Arapça, Kuran dersleri gibi derslerin akademik başarıya da katkı sağladığını söyledi. İslami derslerin akademik açıdan olumsuz bir etkisi olmadığını belirterek çeşitli örnekler verdi.

Keskin, öğrencilere okullarında çalışmaları gerektiğini söyledi ve okulun hem maddi hem de manevi katkı sağlayacağını belirtti.

Öğrenciler de sınav sonrasında imam hatip okuluna gitmek istediklerini ve imam hatip okulunu sevdiklerini ifade ettiler.

{ "vars": { "account": "G-3SZQ7JT08Q" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }